tisdag 13 april 2010

-

Hur i helvete ska man finna motivation?
Min vardag är så himla tråkig, visst jag trivs på mitt jobb men det ger mig inte så mycket i längden, absolut inte min typ av arbete. jag vill vara ute, erfara saker, lära mig saker.. Är glad att jag har jobb såklart.. men ändå. Vill arbeta med nåt som stimulerar mitt intellekt.

Och hur ska jag hittar motivation att städa lyan idag? Den är fett snuskig och jag är bara arg på att jag inte har en handyman som bara kan fixa och dona när jag vill. Nej jag måste vänta på farsgubben min för att få nåt gjort. Nu ramlade sista hyllan i köket vilket fick mig att bli fett OPEPP och bara bajsa på min lägenhet. Måste fan städa krigslyan i eftermiddag, men måste ju laga mat, måste egentligen ut och gå. bara måste måste måste.
vill bara sitta med en kaffe i handen och kedjeröka, läsa en bok också.
Men nejnej. man sitter här inne i 8 timmar och glor ut på det fina vädret, när man kliver ut genom dörrarna vid dagens slut så poff så finns inte solen mer på himlen.

Okej bara 1 ½ månad kvar, sen är jag fri som en fågel i 1 ½ månad. Ska sova, leva livet (gratis för kan ju inte bränna pengar).. festa, umgås, sola, bada, åka runt lite, krama mamma och pappa, åka till Bollsta, pussa på Linda, dricka kir, röka lite mer, motionera..
Sen är det över, sen är man fast på hemtjänsten - igen. Jag vill ha ett jobb som JAG vill ha..Inte bara ta en massa stöjobb för att överhuvudtaget överleva.

Får anpassa mig till samhället nu och göra vad jag ska. Som en god kvinna skulle gjort. Ställt mig vid spisen, städkvasten, disken och klädhögen ALLT på samma gång. Samtidigt hålla min kropp igång så jag får mig ett skjut då och då.
heja 2000-talet vad långt vi kommit i vårt samhälle.

15:06

Inga kommentarer: