måndag 22 mars 2010

-

ja, jag är sockerberoende.
så in i helvete.
vissa dagar är det enda jag kan tänka på "när ska jag få äta nåt med socker i, när kan jag handla godis/kakor/what ever?".. pratar om det, tänker på det..
Måste sluta om jag ska kunna gå ner i vikt, ja överhuvudtaget känna mig hälsosam.

Har försökt ändra min kost, och mat kan jag äta nyttigt, men vad hjälper det då jag vräker i mig godis?!
Hur i helvete ska jag kunna bli av med ett beroende som man bombarderas av dagligen? I butiker ja överhuvudtaget vart man än går?

Gick med i en sida www.brejka.se.. om ni vill kan man peppa mig där - Sofia Mohrin. Stötta mig, whatever. Är en sporre, en morot för mig. Satte utmaningen på en månad f.r.o.m 28/3-28/4 och ska verkligen sluta. Håller inte detta.
Någon som känner igen sig?


Var förövrigt hos syrran igår, alltid lika roligt att träffa Tilli och Pippi. De är så himla söta och ger mig sån energi och enorm kärlek.
"Moster Sia" som jag heter för Pippi. Mina finaste gullungar.
Köpte även en bukett tulpaner till sis och Bobby som tack för lägenhetshjälp och allt de överhuvudtaget gjort för mig. Kändes bra och sis vart jätte glad ^_^ Gillar att göra sådana saker.. Som betyder.

pippi´s älsklingsdocka Ruben avled igår. Lena lagade den dock!



Godingen åt gräddbulle.


<3

<3

<3


Pippi också <3



Nu ska jag jobba - får så sjukt ont i nacken och axlarna av att sitta såhär hela tiden! Goddamn, måste fixa en ny stol alltså.

10:31

1 kommentar:

Emma sa...

Jag känner igen mig! Jäkla socker-äckel-skit..