torsdag 25 mars 2010

-

okejokejokej.
idag är jag SJUKT nöjd med vad jag åstakommit.
Jag sökte till Järnvägsskolan i Ängelholm dåva. 36 platser totalt, säkert 5000 sökande.
känner att min chans att komma in inte är.. överväldigande men dock. söker man inte så finns ju ingen chans.
såå, kanske att min andra dröm, d.v.s Lokförare slår in..
Isåfall börjar terminen 23/8 och man är klar någon gång 2011 i juni. PERFECT!

ville bara skriva det i alla fall och att alla kan hålla x2 tummar att jag kommer in.
Vill verkligen.. villvillvill. Har gjort säkert över 500 resor med tåg (särskilt x2000) genom åren så.. man börjar känna sig van och har varit intresserad av tåg.. länge.
Lönen är fet och jobbet varierande. Bättre kan det inte bli.
de tråkiga aspekterna som 10 års kortare livstid behöver vi inte gå in på. Om vi gångrar det med - 10 år av rökningen så kan man då säga att jag blir ca 75 år med lite tur.

Nej men.. håll tummarna. Vill verkligen detta. Ungefär lika mycket som Psykologiskt rehabiliterings arbete.. men det får vänta.

Nu ska jag strax dra hem.. Göra lite te, ladda med cigg sen ringa Linda och snacka skit... Som vanligt.



15:50

1 kommentar:

hamstr sa...

haha det var rätt random att se att du är intresserad av tåg! ^^
jag har nog rest sådär många också ungefär :)
är dock sjukt ointresserad, men alltså jag fattar inte. lokförare gör väl inte så mkt? har varit med när folk kört in i träd osv men vadå vad gör man när man sitter där framme? har du någon aning? i iz wantz to knowzssz