lördag 13 november 2010

hello come again.

nytt försök med bloggen nr 10000!

så, vi börjar med att presentera oss.
Mitt namn är Sofia Yoshi Mohrin och jag fyller snart 22. Nästa onsdag faktiskt. TADA!
Jag har en lägenhet i centrala Malmö och jobbar på hemtjänsten, betalar mina räkningar.
Jag har inga husdjur men snart flyttar Jocke med kniven in och förgyller mitt liv.
Har massa bra vänner utspridda över hela landet som jag träffar alldeles för lite yeah!
Så summan av kontentan - jag vill förändra mitt liv. precis som alla andra.. Och jag tänkte försöka blogga om det som en liten morot.

Ibland blir det lite för mycket av livets goda.. Man börjar gilla godis, man röker för mycket, dricker för mycket öl och så vidare.
Men det är nog trots allt dags att förändra detta till något bra..

Så vad är planen Sofia? Laga mat - riktig mat med grönsaker och bra mat! Ut och gå, promenera röra på sig, skaffa träningskort.. Dricka med måtta! Vem fan är måtta?
men som lågavlönad jävla vikarie hur FAN ska man ha råd med allt det där nyttiga, gröna.. fina, bra träningskort! nä.. sluta?! det fungerar inte.. vakna samhället, politiker..

Hur som helst.. Jag ska försöka! Och jag ska försöka lägga ut lite information.. Lite fakta. Lite annonser.. Lite recept. Vad som helst.. Eller bara skriva av mig!
Jag lär säkert inte orka, inte ha ambitioner.. en blogg är en blogg. En dagbok! perfekt..

ville bara säga det. hejdå!

Inga kommentarer: