söndag 14 november 2010

hello come again.

tänker inte kalla dagarna på denna nya såkallade förändring för nåt speciellt..
blir väl "idag är det söndag".. så söndagen började med att jag knallade iväg till affären - inte den närmsta, den billigaste affären. Om man bara har 700 kr kvar att leva på resten av månaden får man tänka ekonomiskt och smart.. Inte min starka sida kanske.. Men, om man verkligen tar sig tid att kryssa igenom alla hyllor och diskar så hittar man faktiskt riktigt bra priser.
T.ex 2 leverpastej för 25 kr, frysta bär 200g 10:- stycket (vilket gjorde min dag, fan vilket bra pris).. Så om man bara kollar och tänker till innan man handlar behöver det inte kosta skjortan. vart i alla fall strax  över 200 kronor men nu lär och SKA jag klara mig i matväg tills jag får lön, förutom möjligtvis bröd och andra färskvaror.
Knallade hemåt igen med den allt för tunga väskan, men allt är positivt - extra tyngd är extra förbränning..
Kom precis innanför dörren egentligen, avnjuter en kopp kaffe (zoegas skånerost såklart), en smörgås med leverpastej, gurka och salt, ett glas sojamjölk och en skål med naturel lyoghurt, blandade bär och lite osötat müsli! Gott till tusen.t

Sen blir det en cigg, ringa pappa på farsdag, städa, duscha.. bla bla innan man går och jobbar!
Jag kanske börjar tycka om söndagar till och med!

Over and out kidz! ha en bra farsdag och hoppas att ni får träffa era föräldrar :)

Inga kommentarer: