måndag 15 november 2010

hello come again.

efter att ha jobbat det konstigaste passet i hela mitt liv och dessutom cyklat runt som en tok ville jag gärna göra nåt lätt och snabbt men ändå mättande och nyttigt.
Så blev en laxfilé som jag stekte på järnet med lite timjan, peppar och salt på. Stekt i kallpressad rapsolja från Österlen.
Som sås värmde jag rapsolja i en kastrull, sen stekte jag grön paprika, vanlig gul lök (en hel liten), pressad vitlök (en klyfta) och bacon (ett pkt). Efter ett tag rörde jag ner krossade tomater som fick puttra sen i med basilika och saltade och pepprade.
Till det blev det vanlig isbergssallad och lite gurka. SUPER GOTT och fan vad enkelt! nyttigt med  fisken och alla råvaror. MUMS!

känns väldigt konstigt att vara ledig en kväll även fast jag jobbat idag. Imorgon ska jag njuta av min ledighet med att försöka sova ut. Typ lägga mig innan 23 vilket är det tidigaste jag lagt mig på över 2 månader.
Sen imorgon blir det städa och fixa hemma och sedan träffa Izza och ha lite catch up!

Inga kommentarer: