tisdag 8 februari 2011

Sjukanmälan.

När lyssnade du på din kropp senast?
Jag gjorde det 06.15 idag.
Har knappt sovit en blund på hela natten, igen.. Ögonlocken som tegelstenar.
Ena axeln värker och egentligen hela ryggen. Båda knäna. Också har vi operationen.
Skulle aldrig gå in och jobbat igår egentligen, jag kände det redan då.

Vad är det med oss som gör att det är så svårt? Är det att vi är svenskar.
Fast nej, vissa har ju inga problem alls att ställa till det för sina kollegor.
För inom vården och många andra arbeten är det ju så. "Man ställer till det för sina kollegor"..
Ja men tänk om man ställer till det för sin egen del då? Tänk om man skulle jobba för sina kollegors skull?
Kanske skriver jag det här inlägget bara för att rentvå mina tankar. Tanken om att alltid vara frisk.
Och jobba för att inte göra det jobbigt för någon annans skull.
Idag gör jag det för min skull. Idag gör jag det för att jag ska må bättre och försöka komma på vad jag ska göra för att inte ha så ont.
För även fast jag bara är 22 år så vet jag att om ytterligare 22 år kommer jag ha ännu mer ont om jag inte tar hand om mig själv.

Känns bättre i alla fall när man pratat både med en kollega plus brorsan som båda sa "Stanna hemma och ta hand om dig".. Och det är precis det jag ska göra.

Så frågan igen, när lyssnade du på din kropp senast?
Eller när gjorde du något bara för dig själv?

PUSS! (ny omröstning på bloggen också)

Inga kommentarer: