tisdag 15 februari 2011

vitamin kick.

En dag i blåsväder är inte bra för kroppen! Har slängts hit och dit av kastvindar.
Skåne come on! Jag hatar blåst.

Kiropraktorn idag också, det känns mycket bättre men är just nacken och axlarna, spänner mig ALLTID.
Så måste lära mig slappna av, röra på mig mer och göra mina rörelser. Ska ju även skaffa gymkort, det tyckte han var bra.

Eftersom Joakim har gått och blivit förkyld håller jag för tillfället på att göra en god, nyttig och vitaminberikad smoothie.
Smoothies är bland det lättaste man kan göra, är egentligen bara att kolla in i kylskåpet och se vad man har hemma.
Som bas kan man ta i princip vad som, vatten, grädde, soja/havremjölk, vanlig mjölk eller yoghurt.
Sen bär, frukt eller grönsaker. Även frön och nötter.

Men min smoothie idag består av:

Yoghurt
Soja mjölk med vaniljsmak
liite lite grädde
frysta hallon
en liten apeslin
pressad citron (en halv + rivet citronskal)
honung
en banan
riven mörk choklad

God och uppfriskande som bara den.
Har precis smakat den, seriöst godaste smoothien jag smakat i hela mitt liv. Framträdande citronsmak men ändå mjuk, len och söt smak!












Och till middag idag tänkte jag göra laxfilé - kanske ugnsbakad  med gräddkokt broccoli och morot.
Kan bli riktigt gott. Till det blir det nog en grönsallad också.

Finns så mycket snabba och lätta recept där ute. Bara man söker på google.se och t.ex lax, kyckling, potatis så dyker det upp hur många goda och lättlagade recept som helst!
Inspirerande när man har hjärnstillestånd ibland!

Nu ska bara hjärtat komma hem från affären sen blir det mys med smoothien i handen.
Blir ingen promenad idag, har tränat tillräckligt i motvind.
Kör lite styrke & stretch övningar sedan bara för att hålla kroppen igång.

Hoppas ni får en god tisdag.
Ta hand om er.

PUSS!

Inga kommentarer: