tisdag 29 maj 2012

Benpass!

Skrotade totalt gymsnubbens träningsupplägg.
Den har mött på motstånd vem jag än frågat och det känns som att det verkligen inte är ett träningschema anpassat efter mina behov.

Så idag drog jag ner och körde mitt eget race.

5 min - powerwalk
5 min - joggning
Sedan körde jag "ankgång" vilket är en övning vi körde på kickboxingen, GRYMT bra för lårmusklerna, körde det 3-4 ggr fram och tillbaka.
Körde utfall samma sträcka, blev kanske 30 utfall / ben.
Körde även knäböj/benböj 40 st.
Tränade vadmusklerna genom att stå på ett ben och häva mig upp, sedan båda fötterna. Möjligvis 40/ben
Körde omvända crunches - 30 st
Sit ups med benen på step up bräda - 30 st
Hade kvar benen på brädan och höjde upp rumpan (grym för rumpan, när man är mer tränad kan man köra med ett ben i luften, då blir det riktigt jobbigt).
10 armhävningar (orkar fan inte mer)
Sneda crunches 40 st
10  vanliga sit ups

Ja, håller inte riktigt koll på antalet men.
Sen körde jag lite balansövningar för att fixa foten lite och såklart så stretchade jag ordentligt.
Sen avslutade jag med
5 min jogg
och 5 min walk.

Istället för att pausa emellan varje övningar så körde jag allting rätt efter varandra.
Effektivt och man ökar intensiteten.
Jag blev tröttare, hann med mer övningar och ja, annat.

Ursäkta att jag skriver så klyddigt MEN, det är DH.

Btw, min kära vän Alex´s band har gjort en grym låt och video, check it out.


Inga kommentarer: