onsdag 9 september 2009

Take it all, or leave me alone.

Onsdag, blir jobb ikväll igen. Blev dock inget igår smart som jag var så skulle jag steka paprika - i rapsolja. Slängde i paprikan så det stänkte olja över.. ja ring och lill fingret. Fy fan vad ont de gjorde, helt ärligt har jag nog aldrig haft så ont. Spolade kallvatten i 5 minuter och tänkte att det räckte.. Men nejdå. Fick sitta i kallvatten i över en timme innan jag försiktigt kunde ta upp handen.. Hela armen bara darrade av smärta.. Till sist funkade det i alla fall, men då hade jag redan sjukanmält mig, och lika bra var det.

Blev uppringd i morse i alla fall i samma sekund jag startade mobilen. Så ja, jobb ikväll får det bli.
Vart ingen promenad igår. Ska bli en halvtimme idag i alla fall, ganska snart. Sen ska jag försöka samla ihop lite grejer som ligger utspritt i hela rummet, mina grejer verkar föröka sig och sedan spårlöst försvinna i vissa fall också.

Det går frammåt att "sluta" röka i alla fall. Igår vart det lite fler än vanligt för att jag helt enkelt hade tråkigt, men annars skippar jag både den underbara morgonciggen och den bästa ciggen - kvällsciggen. Så blir bara 2 st per dag ca! Men inte fan går hostan, halsontet eller snuvan över för det inte.

Nu ska jag ta tag i mitt liv och min stökighet. Sen måste jag träna, träna träna träna träna. Orka bli förslöad. Igår hade jag svårt att sova bara för att jag inte varit aktiv överhuvudtaget.

Hejdå.

Lägger in en ytterst gammal bild - 2005 - ny inflyttad till Malmö!


10.21

Inga kommentarer: