torsdag 6 maj 2010

-

okej, igår fick jag frågan "vad är du nöjd med på dig själv"..? Jag svarade, mina piercingar, tatueringar och min hårfärg.
"Ja men nåt naturligt"..
Jag ska förklara en sak för er med mig själv är jag inte nöjd med något egentligen. Har aldrig varit, visst jag kan stå framför spegeln och tänka "Ja man ser fan inte så pjåkig ut".. nu snackar vi 15 kg sedan.. minst.
Men jag kan inte peka ut saker som jag är nöjd med på mig själv!

Här ska jag lista varför jag inte är nöjd med nåt;
- Mitt hår under armarna/benen e.t.c växer med en rakets hastighet. Rakar man på morgonen är det super stubbigt på kvällen.
- Har as mycket hår på armarna
- Har super mycket finnar på rygg/bröst/ansikte p.g.a min jävla spiral (som för övrigt snart ska ut, men har ändå kass hy) får lägga massvis med pengar på att hitta rätt produkter.
- Mitt hår är lockigt, på ett fult sätt. Det ligger ALDRIG som det ska och går inte att fixa sådär snyggt som andra har det.
- Jag går lätt upp i vikt - typ kollar jag på en påse godis så går jag upp i vikt.
- Jag har hamsterkinder - på ett dåligt sätt.
- jag är formad som ett päron
- stor röv
- stora lår (detta även fast jag väger "normal vikt" + stora höfter.
- mina bröst är C-P! alltså.. har två helt olika former på mina bröst så.. helt omöjligt att ha en snygg bikini and whatever på sommaren.

Vi kan helt enkelt konstatera att jag är udda, jag har en udda kroppsform ÄVEN fast jag går ner 20 kg i vikt.. Det är sant.

Men vet ni vad? Bara för att jag listat upp allting jag är såkallat missnöjd med så betyder det inte att jag egentligen är missnöjd.
Alltså grejen varför jag ens skrev upp det är för att någon frågade mig igår och jag började tänka efter. jag ligger inte sömnlös på natten och står och gråter framför spegeln.
Varför skulle jag göra det? Hade jag verkligen brytt mig hade jag gjort något åt det.
Gå ner i vikt kan jag göra.. Jag kan vaxa benen, under armarna och fittan.
Men varför, jag kommer aldrig ha den där energin att bli supersnygga pinglan som sätter dit lösögonfransar varje dag, piffar håret i timmar innan man kan gå ut. Nej då ligger jag hellre och sover 2 timmar till..

Så summasumarum: jag är missnöjd med en massa saker när jag väl tänker efter, but don´t .. så behöver du inte bekymra dig.

Imorgon skriver jag kanske en positiv lista över mig själv, bara för att boosta inför helgen.

08:35

Inga kommentarer: