fredag 18 november 2011

Rödbetor är lika med kärlek.

Ja, ännu ett försök att bli hälsosam.
Men denna gång så innefattar det även att få magen att må bra.
Har grova problem med magen, äter medicin morgon och kväll.
Så, igår på Du blir vad du äter fick jag lite tips.
Så ska försöka slå två flugor i en smäll och bli både smal och gasfri.
I morse på Efter 10 på TV4 så sa de även att det här med gener spelar himla mycket in i viktjakten.
Prövade ju någon typ av LCHF ett tag, men sanningen är att om man är en person som har lätt att lagra fett, så kan man ju inte äta en jävla massa fett. Så får köra min egna variant.
Man har inte mycket att välja på om man både har IBS och ska försöka undvika en massa fett.
Blir vitt och magert kött, grönsaker (men bara vissa, för en del är inte alls bra för tarmen), frön, utesluta laktos och gluten.
Tänka skonsamt för magen. Ja är bara att köra igång helt enkelt.
Min middag idag blir två kokta rödbetor. Heh, alltså har inget annat ätbart hemma.
Så, sen tills ikväll ska jag göra egna rödbetschips = bajsa rött i helgen. hohoho

Men skadat lätt att göra rödbetschips/rotfruktschips:
Skala rödbetorna.
Skär dem tunt tunt tunt.
Lägg på en plåt med bakpapper på.
Salta.
In i ugnen på 175 grader, kan behövas vändas någon gång.
Passa så att de inte blir brända.


Klart.
Ja vi får ju se hur det verkligen blir. Gott hoppas jag.

Inga kommentarer: