tisdag 3 januari 2012

Mätning och motivation.

Efter jul, vilken ångest man kan ha över sin vikt, man kanske känner sig däst.
Jag måste ändå säga att jag har tränat på rätt så mycket här uppe i Norrland.
Försöker verkligen försöka sluta röka (iaf veckoröka) nu när jag ska börja träna kickboxing.
Känner att lungorna inte mår redigt bra, och vill gärna ha bra kondition, blir nog lite roligare då.

Så tog en liten mätomgång såhär efter jul för att se om jag skärpt mig.


Mått: 11/12


Byst: 94 cm (utan bh)
Vad: v. 38 h. 39.5
Stuss: 110 cm
Hals: 34 cm
Överarm: v. 31 h. 32
Midja: 77.5 cm
Lår: v. 65.5 h. 67


3/1-12:

Byst: 91 cm (-3 cm)
Vad: (stående): v. 39.5 (+ 1.5cm)  h. 39.5
Stuss: 108 cm (-2cm)
Hals: 34 cm
Överarm: v. 30 cm h.30 cm (v - 1 h. -2cm)
Midja: 78.5 cm (+1 cm)
Lår: v. 65 cm h. 64 cm (v.- 0.5 cm h. - 3 cm)

Ja, lite upp och nedgångar.
Jag väger mig aldrig, eller ja nu har jag gjort det hemma, men jag har ingen våg.
Jag tycker den är missvisande.
Vet innan jul så vägde jag först 79 kg, för att en dag senare väga 2 kg mindre, nästa dag 2 kg mer.
Så nej, litar mer på mått och hur kläderna känns.
Det ger mig i alla fall mindre fixering.

Har ätit större potioner än vad jag borde, det får vara slut med det nu när jag kommer hem.
Sedan fler promenader och såklart kickboxingen.
Jag vill bara må bra, leva hälsosammare.

Jag försöker fokusera på hur jag vill se ut, vad jag vill ha/köpa för kläder.
Kan se det framför mig, håret, kläderna, sminket, tatueringarna..
För jag dömer ingen annan förutom mig själv, jag vill bara känna mig trygg och nöjd i min egen kropp.
Jag vill ha vissa kläder vid vissa situationer och det ska sitta snyggt.
Så, jag behåller den bilden framför mina ögon och bara jobbar, sliter och svettas.
Och förhoppningsvis så hinner jag tills sommaren, det hade känts som en seger.

Hur som, idag blev det bara 30 min cykling, men jag har hittat ett knep för att få tiden att gå om möjligt lite snabbare, sitta på msn eller spela paper toss på mobilen, man märker knappt att halvtimmen har gått.
Lite tips, eller tankar..
Hur gör ni för att peppa er själva? Tar gärna del av trevliga tips.





yesyesyesyes

nononono


 
 
 
Just det, glöm inte att rösta på Crowdburn!!!!!!!

Inga kommentarer: