tisdag 31 januari 2012

NIP - ny insjuknade i psykos.

Idag började jag min LIA på NIP av 25.
Jag lär trivas som fisken i vattnet och det gör nog de som är inlagda där också.
8 inneliggande platser för ny insjuknade i psykos, liten avdelning skild från SUS, men hör ändå till sjukhuset.
Men jag har rätt så bra schema kommer tyvärr missa några träningar då och då, får börja ut och gå mer och ut och springa för att hänga med.
Men min handledare verkar skitbra, jag ska få vara med på allt. Ska få göra besök på sjukhuset avd 87 (psykos) för att se skillnaden mellan allmänpsykiatriska avdelningen och NIP. Även försöka få vara med på ECT. Jag ska även få "vara ansvarig för" en av de inlagda, eller snarare en av de som kommer att bli inlagda och följa den i 10 veckor och följa upp och ge förslag, så blir att läsa på. Kul att man får så pass mycket ansvar och jag tror att jag lär lära mig massvis.
Gillar verkligen mentaliteten, skötare, sjuksköterskor, läkare = alla lyssnar på alla och läkarna frågar skötarna lika mycket om råd som av sjuksköterskorna, ingen hierki.
Även fast de som är inlagda där är jätte sjuka så främjar man det friska och man tar sig tid att ägna sig åt varje patient.
Som sagt jag lär trivas som fisken i vattnet och verkligen känna att jag tillför något!
Hoppas mina classmates har det lika bra där ute och att de har hamnat på bra platser.

Hälsade på älskade Anna en sväng innan också och hann med en fika med bror.
Köpte även lite nya träningskläder. Har klädshoppingstopp men träningskläder räknas inte. Nödvändigt ont för tusan. Damn nice!
Ångesten försvann i och med sömnen, får se om den kommer krypandes ikväll också, helst får den gärna hålla sig väck om jag får välja. Tack för värmande kommentarer och jag saknar er med.

Är ledig onsdag & torsdag för att sedan jobba hela helgen, eller jobba men LIA!
Ha en bra kväll.

Inga kommentarer: