torsdag 26 april 2012

Dunder gott recept.

Jag måste säga att jag överträffade mig själv idag när jag lagade middag.
Super gott och lätt recept.

Råstekt potatis med vitlök:

- Skiva potatis tunt
- Ha smör i stekpannan
- Lägg i potatisen och stek tills det fått färg, hacka vitlök fint och lägg i.
- Salta och peppra.
- Stek på låg värme ca 10-15 minuter tills potatisen blivit mjuk.


Ungsstekt kyckling med sambal olek:

Sätt ugnen på 175 grader.

- Blanda iMat (havre"grädde" kan man säga), lite soja, 1-2 tsk sambal olek, salt och peppar (hade även i lite färsk basilika och rödlök) i en bunke.
- Lägg kycklingfiléerna i en ungssäker form (jag la i dem frysta).
- Häll över blandningen. Stod i receptet att det ska täcka kycklingfiléerna men jag bara halvtäckte.
- Krydda även på filéerna med lite mexicankkrydda, salt & peppar
- In i ugnen i 1½ timme.


Det blev verkligen SUPER gott.
Saftig kyckling och super god potatis.


Nu ska jag snöra på mig gå skorna och traska bort till Anna.
Är Ice Age 3 och vill inte sitta hemma och uggla framför den helt själv.

Ha en fin torsdag, själv firar jag 5 dagars ledighet.

4 kommentarer:

Sandie sa...

sounds good hörru! har inte varit iväg o traskat idag ännu.. pluggat typ hela dagen. får se om jag hinner med mig. MEN stort tack för dagens peppSMS :) kram!

camilla sa...

Det lät ju jättegott :D

Och tack för tipset med ansiktsmaskerna :D

Anonym sa...

Vännen!!! Jag har svarat på dina sms men de verkar inte ha blivit levererade :S:S:S Dunno what to do :(

Anonym sa...

Ååååh. Vad irriterande att de inte funkar!! Dina smspepp är iaf bäst Sofia. Kommer nog publicera dem på bloggelibloggen eller så "citat från Sofia" ;) anyway. Ska testa o starta om telefonen. kanske funkar då. Vill ju inte att du ska tro att jag dissar dig :(