söndag 11 oktober 2009

jobb stress 2.0

Jag gör absolut ingenting av mitt liv! Jag tar fanimej aldrig tag i saker.
Mitt CV suger balle och jag kommer aldrig få ett jobb med det - tur att Bobbys mamma ska kika på det och total såga det och förhoppningsvis fixa till det så att det blir ett riktigt killer bad ass motherfucker CV.

Vill att min lägenhet ska bli klar också - snart förhoppningsvis. De strulpellarna ska bara fixa det de gjorde kass, sen in och måla. Sen jävlar ska jag packa upp alla mina kartonger fortare än blixten och bo in mig sen är det FERRE för hela slanten. Plus att alex ska komma och bo en vecka och vara moraliskt stöd.
Mamma kommer på lördag, hoppas på inredningstips och lite pengasponsring - det vet jag att jag får. Och att hon kan följa med runt på söka jobb runda så snart jag som sagt fått mitt CV. Där kan jag behöva mitt största stöd.

Tänk att arbetslösheten är så jävla hög. På varje jobb jag i princip söker är det ca 400 sökande MINST på varenda jobb, tänk konkuransen?! Jag måste verkligen göra extra bra intryck när jag väl kommer igång.

Annars ser mitt liv ut som följande:
- är hos Åsa och Bobby i Bunkeflostrand
- hjälper dem med barnen
- har alla mina grejer i kartonger
- söker jobb i tankarna (snart blir det action)
- spenderar pengar helt i onödan
- festar i princip varenda helg
- går ut och går/springer varenda dag (försöker iaf) & kör på GI.

Slipper i alla fall norrlandstristessen - det är skönt måste jag säga. Det var den jag ville komma ifrån, men samtidigt tänker man att man hade det jävligt skönt hos mor och far - pengar, lagad mat, bil..

Snart dags att sova inför en dag full med... Vadå? Kanske CV skrivande för att försöka fixa till den tills den förhoppningsvis blir tillfixad.

Godnatt.

22.54

Inga kommentarer: