onsdag 9 december 2009

Rosengård.

Cykelmania igår failade. Jag kan inte hantera stress och att folk stirrar ut mig.
Jag var runt Rosengård och cyklade - ALLT ser likadant ut, det är dåligt skyltat så man förstår inte vilken väg man var på. Det luktar storkok, vitlök och kebab överallt och självklart blev jag uttittad.
Stod och skrev på ett ställe och hade precis cyklat förbi en kvinna med barnvagn, så stannade ca 20 meter framför henne. Sen i ögonvrån ser jag att hon också stannar och bara glor på mig, precis som att hon är rädd för att gå förbi mig. Till sist tvingas hon ju gå förbi ändå men med riktig rädsla i blicken.
Samma rädsla som jag hade när jag stod på Rosengårds centrum. Okej jag kanske väcker lite uppseende med min turkosa mössa, röda hår, ljusblåa cykel och knallgul väst.. Och när jag då tar upp en cigg och alla kvinnor med sjal bara "WTF EN KVINNA SOM RÖKER".. och alla män "HENNE SKULLE MAN INTE KUNNA GIFTA BORT"... så ja då vart det ju bara ännu värre.

Slutade i alla fall med att jag gav upp, hade rejäl huvudvärk och var totalförvirrad vart fan gatjävlarna befann sig.

Satt inne och tramsade rundor en timme innan det var dags att gå hem.
Eller snarare gå ner och träna. Älskade step maskinen var upptagen så tog cykeln istället - intervall / fatburn ca 25-30 min. Sen tränade jag överkroppen.
Damnit vad det är svårt när man inte riktigt vet hur man ska träna. Eller vad man bör träna.
Måste fråga Elin om hon kan vara personal trainer åt mig en gång och visa mig möjligheterna.

Kanske börjar på friskis och svettis efter jul.. Med Tove (om hon hör av sig).. Mor och far payar till mig.. om jag har tur. Liten julklapp thanx!

Nu ska jag försöka mig på att kanske arbeta, eller söka upp ett träningsschema. Sen blir det hugga grane med Ulf på lunchen. Sen träna ben efter jobb, sen hämta ut halebop kort & jag borde handla också. Usch.. Full upp maistro. Plus att jag behöver verkligen städa. ser ut som faaan där hemma.

Vart tog veckan vägen?

07:55

Inga kommentarer: