måndag 11 januari 2010

2010 - möjligheternas år.

Välkomna till mitt 2o10!

hah, sån nördig rubrik! Men förhoppningsvis stämmer det. Om jag kollar tillbaka på mina 4½ år med hjälp av gamla dagboksinlägg & minnen så inser jag hur sjukt mycket jag har utvecklats & mognat. Hur jag förändrat mig, hur andra har ändrat sig. Jag är så otroligt glad att jag inte är samma dystra människa som när jag var 16 år, att jag tog mig ur alla problem och känslor som bröt ner mig. Att jag idag bara kan skaka av mig ledsna känslor när jag väl känner att de börjar komma. Att jag kan ta avstånd från saker som ändå bara skadar mig.


Elin sa mycket bra när jag tränade med henne i fredags. När jag t.ex sa att jag inte ville kolla på mig själv i spegeln när jag tränade.. "Du är ju hur fin som helst Sofia, sluta nu. Du ska inte tänka så. Det är kvinnligt med former".. När man hör det från en person och man direkt känner att det inte är något hon bara hittar på.. Då tar det djupt. Har nog aldrig känt att någon menat det så som hon menade det.. Kändes skönt och jag tänker på hur mycket jag missat bara p.g.a att jag hela tiden tänker på hur andra ser mig. Om en kille tar på mig tänker jag inte "åh vad mysigt vi har det".. utan snarare "ta inte där, jag har ju värsta valken".. Så onödigt, för summa av sumarum, den personen hade ju aldrig börjat ta på en ifall den personen inte ville ta på en. Så tjejer, varför hålla på att analysera vad alla andra tycker om en?! Även andra grejer rent socialt, att vara blyg även fast man inte behöver vara det. So what om man hörs och syns mycket, om man råkar säga någon knäpp grej ibland. Gillar de det inte behöver man ju aldrig mer umgås med personen.

nej mitt mål 2010 är - att börja träna ordentligt. och jag är INTE ute efter att se ut som en levande pinne, nej jag är ute efter att få muskler, behålla mina kvinnliga former men helt enkelt vara fit! För finns det något vackrare än en kvinna som är stolt över sin figur, ser stark och frisk ut?! Nej jag tror inte det. De som är ute efter idealet att se ut som en planka, får jag ställa en fråga, är det mysigt?! Klart att det finns de som inte kan hjälpa det, men de som helt seriöst, dag efter dag strävar efter att ha så lite fett & muskler som möjligt på kroppen?! Varför - är det för att ni tror att killar diggar det?! Eller för att ni helt enkelt tycker det är det optimala.
2010 skall även innehålla nya kontakter.
Nya synsätt, ny sysselsättning och framför allt arbete, lägenhet, resa, umgänge och familj. Och självklart att man mår bra i sinnet och rent fysiskt.
Jag saknar absolut inte tidigare år av mitt liv, för varför hela tiden titta bakåt?! Jag har gjort det för länge och det leder ju inte till något.. bara att man mår dåligt och hänger läpp över små saker.

Ni som håller med mig är välkomna på resan och äventyret 2010. ni som är villiga att stanna kvar i det förflutna.. låt inte mig hindra.
Om jag hade valt 1 bild att lägga upp till detta muntra lilla inlägg hade det varit clownen som spyr en regnbåge ner i toan. EPIC att man ska få må bra va. Hoppas ni unnar mig det.

MÅNDAG;
arbetar
skall träna armar - mage - rygg.

dusch

laga mat /middag/lunch tills imorgon.

städa hela lägenheten för imorgon blire påhälsning.

sova sova sova.




lite nytt smask att köpa!




Inga kommentarer: