söndag 17 januari 2010

apple

tänka sig att en söndag kan vara så hjärndöd som denna har varit. Klev ändå upp 2 timmar tidigare än mina övernattande gäster MEN efter dusch och frukost så vart jag dödstrött.
Tog bussen ner till centrum - nej, men till Oxie fick god oxfilé och spelade bingolotto.

Bussresan hem kändes såklart lika tung som alla buss och tågresor jag gör .. bort från värmen och folket, hem till tomma lägenheten.
Tur att jag börjar få rutiner, ett tråkigt inrutat vuxenliv. Måndag - träna.. Det är min plan efter jobb. Hem och laga mat även fast det var planen för idag. Rutinerna skevar lite ännu, om ett tag kanske jag kommer in i det riktigt.

Hur som helst var helgen bra, och alldeles för kort. En dag till hade inte suttit fel. Och imorgon är det värsta dagen på veckan. Dagen som går långsammast, trögast, är tråkigast, tröttast och den dagen jag absolut inte gör ett piss känns det som.
Heja mig imorgon, jag överlever nog denna måndagen också. Som alla måndagar i ca 50 år till.

Nu ska jag lägga mig själv i min stora säng. Och jag känner mig ganska nöjd över detta. Ångesten tränger sig sällan på längre, och tårarna tillåter jag heller aldrig komma fram. För vad gör de för nytta egentligen?!

godnatt.

22:49

Inga kommentarer: