tisdag 19 januari 2010

Bierhaus.

jag saknar norrland nu, nåt grymt. Är väl cirka ett halvår sedan jag var hemma sist. Ett halvår sedan jag träffade Linda sist. Jag kommer ju hem snart, en månad kvar idag nästan.
Frågan är om mana är där för intensivt, som om att man nästan inte varit där ens när man väl kommer upp och sen ska åka därifrån.
Saknar det vintertäckta kalla landskapet, pappa som snickrar i ladugården. Man vaknar sådär lite försent i ens lite för kalla rum med doften av nybakt bröd som mamma bakat där nere.
Alla lukter, ljud och känslointryck kan bombardera mina tankar ibland. Och tanken av att jag ligger hemma i "min" lägenhet.. Som inte ens känns som min. Det är inte mina dofter, inte mina inbodda grejer. Utan mer bara som ett rum, som jag har till låns.
Jag saknar familj och närhet.. och nej inte familj som att jag vill bilda familj utan.. En familj, min familj med värme och kärlek.

Ibland måste man vara stark för ens eget bästa, och just nu lever jag efter rutiner. Som ett inrutat system för annars klarar jag inte att hålla igång motorerna.
Måndagar = jobb sedan träning, hem och laga middag, sova.
Tisdagar = jobb sedan göra vad jag känner för, typ träffa kompisar eller bara sega.
Onsdagar = jobb sedan träning, hem och laga middag, sova.
Torsdagar = jobb sedan sega eller träffa kompisar. Som t.ex åka till Hvilan denna torsdagen.
Fredagar = jobb sedan träning, kan gå ut och festa men orkar oftast inte.
Lördagar = nästan alltid fest
Söndagar = internationella städdagen som aldrig blir av. Eller t.ex laga middag för resten av veckan som aldrig heller blir av.

För tillfället är mitt liv så katastrofal tråkigt och inrutat. Men jag måste för att överhuvudtaget ta mig ur sängen på morgonen. Om jag inte har mål eller planerar vad jag ska göra så känner jag mig förvirrad och planlös så att säga. Som att mitt liv inte innehåller något viktigt eller roligt alls, som att jag bara finns. Så därför.. Är planering min bibel, struktur likaså.

Nu vet ni hur mina veckor ser ut, vecka efter vecka efter vecka efter vecka...
Ska ta mig igenom denna dagen också och ikväll kommer Jenny och busar.
Kommer säkert mest vara trött och seg men that´s life.

08:36

1 kommentar:

Sandie sa...

Jag längtar efter dig sötnos!