torsdag 18 februari 2010

Rammstein 16/2

På tisdagmorgon vaknade jag i princip av ett brak eller "det var en jävla smäll"..
Min mitten hylla i köket ramlade ner med allt sitt innehåll d.v.s typ 5-6 glasburkar gick sönder med lite av varje inuti. Hade inte tid att ta bort skiten så traskade med ett åskmoln över huvudet till jobb.
Får en kram av Barbara och sedan en frågan om "Du vill inte gå på Rammstein ikväll, en väninna har en biljett över".. Klart som fan jag tog den chansen. Menar Combichrist var ju ändå förband så deal. 500:- fattigare och förväntansfullt väntande insåg jag inte att jag skulle få mitt livs bästa upplevelse någonsin.

Nej, Combichrist var inte så fantastiska jävligt trög publik som inte fattar vad deras musik handlar om.
Sen kommer Rammstein in på scen och i ca 1 tim & 50 min forsätter miraklet. Jag stod bara och log, skrek mig hes till Sonne och Ich Will men mestadels log jag som ett litet barn på nyårsafton, för ja det var som den bästa nyårsaftonen ever. Eld, fyrverkerier, bra framträdande av alla, alla häftiga effekter. Seriöst skulle jag kunna skriva en bok om den där konserten (förlåt Emma C för att jag stavade fel på bdb lix)..
Tog inga bilder för visste inte ens att jag skulle ha ståplats förän jag var på arenan, visste dessutom inte vart jag skulle stå. Men jag har det inpräntat i min skalle för alltid.

Får ni någon gång chansen att se Rammstein så gör det. Ni kan inte se nåt bättre, mer fantastiskt och ni kan knappast kalla det att ni gått på konsert förrän ni sett dessa underbara gubbar!

3 dagar kvar till nordligare breddgrader & som jag längtar.

08:40

Inga kommentarer: