måndag 29 november 2010

hello come again.

måndagmorgon och jag har vaknat minst 3 gånger i natt. Huvudet spänner, snoret är tjockt, läpparna är torra. Kliver upp och kollar mobilen, 2 sms från älsklingen i norr. Han är fin han.
Lite te med honung, en smörgås, banan och kiwi, stoppar i mig en pamol och en zinktablett. Stoppar om mig själv under filtarna. Kollar lite tv4, handlar om kinesologi, att hitta felet på en åkomma genom att känna av kroppens nervsystem så att det börjar fungera maximalt igen. Bland annat genom att utesluta olika sorters mat. Rätt intressant.. Min kropp är nog i otrolig obalans, inte mycket att göra åt så länge man är förkyld.

Önskar och önskar ett gymkort i julklapp i alla fall. Egentligen det enda jag önskar mig, och ett par slippies boots av Marie-Louise och Ulf. + tallrikar från IKEA!

                                är dom inte underbara-->  http://www.coolstuff.se/Slippies-Boots

Och den sidan är underbar, så mycket roligt och perfekta julklappar (om man har pengar till det) - affären i Malmö är också kalas! POW!

Så åter till att kurera sig.. Mor min har också blivit sjuk, vi som skulle till IKEA idag och handlar korgar till min nya hylla: http://www.ikea.com/se/sv/images/products/expedit-bokhylla-vit__0092718_PE229441_S4.JPG - som jag fick i födelsedagspresent av x-tra föräldrarna. planer uppskjutna.
Vad kan man sysselsätta sig med när allting snurrar, ptja. Gå till affären i sakta mak, köpa nåt gott att unna sig med. Själv blir det nog mjölk så jag kan göra varmchoklad - spetsa den med Minttu måntro - mycket frukt så man får i sig vitaminer. Sen hem och äta allt det goda och nyttiga. Städa är också en bra sysselsättning, typ plocka undan kläder, diska, dammsuga.

Förövrigt saknar jag mitt hjärta megamycket och önskar att han vore här. Främst för att han är ja, Joakim <3 och sen för att det är ganska gött att ha någon hos sig när man är sjuk, så man kan låtsas vara ännu sjukare och ha någon som hämtar te, fixar godis m.m.. ni vet!


-
igår blev det även en tur med Marie-Louise i Limhamn, köpte nya vinterskor till jobb (om de nu bara kan vara varma också)

Inga kommentarer: