måndag 20 december 2010

tomteverkstad.

Mörkret börjar falla i Norrland, snön yr fortfarande utanför fönstret.
Ska det aldrig sluta undrar far som skottar och skottar.
Han rakade ner snö från ladugårdstaket innan, jag fick skotta, eller snarare
köra undan den med björnen som det kallas.

Nu sitter man nyduschad och undrar vad resten av dagen har att bjuda på.
Ingenting gissar jag på, brukar vara så här.
Jag har julpyntat litegrann, väntar bara på granen. Undrar vart alla tomtar är
från då jag var liten. Mycket som händer och mycket som slängs när man inte
bor här längre tråkigt nog.

Nu ska väl far min strax ha datorn, spela lite poker, drömmen om att bli rik.
Kanske kör och hämtar mor på jobbet lite senare, går in på ICA, köper cigg.
Alltid något.

Och Jenny, du får nog vänta lite med bilderna, börjar som sagt redan bli mörkt.
Inte lönt att försöka fota en massa då, blir bara en massa dåliga blixtbilder, men imorgon
tar jag nya tag och ska försöka fota okej?

Ha en bra måndag alla. Ta det lugnt i snökaoset, det ska i alla fall jag göra.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är lugnt gumman, snön stannar nog några dagar till i norrlandet. :)