torsdag 10 februari 2011

Challenge summer 2011.

Sådär ja, då har Sandra och jag snackat ihop oss lite..
Hon har mätt sig, jag har mätt mig.
Priset blir att den andre bjuder på lunch eller dylikt. Kanske en trevlig picnic.
Ja nåt trevligt vi kan göra tillsammans bara.
Och nej, finns ingen vinnare eller förlorare egentligen, utan bara en motivation.

Hur går det till?
Jag har ingen våg så blir att vi tar mått istället, och faktiskt det är rättvisare, eller snarare det visar bättre än vad en våg gör. Och i längden.. vad gör vikten på vilka kläder man passar? Så nej jag kör alltid mått, annars stirrar man bara sig blind på vad man väger och det leder aldrig till något gott.

Som sagt, har mätt mig nu, och löpande under tiden fram tills då i slutet av juli kommer jag lägga ut måtten.
Sandra tog 28 februari så jag säger också 28 februari som nästa "måttredovisning".


Mina mått:
Hals: 35 cm
Byst: 103 cm
Midja: 89 cm
Stuss: 119 cm
Lår: V. 69.5 H. 69
Vader: V 40 cm H. 41 cm
Överarm: V. 33 cm H. 33.5 cm

Okej nu hittade inte jag mitt måttband heller så blev ett snöre + måttstock, men är ju ganska korrekt i alla fall, plus att jag hade kläder på mig. Men det stämmer ju tillräckligt bra. Synd bara är att jag och Sandra inte kan mäta oss samtidigt, för man tar ju mått på lite olika ställen. Men ja, ett ungefär i alla fall!

Mina mål:
Att bli hälsosam såklart. På många olika plan. Jag har dåligt flås, har växt ur många kläder, känner att det kan vara jobbigt att göra vissa saker jag älskar att göra, vill ha bättre hy vilket jag lär få av bättre kost. Och helt enkelt bara bli hälsosam inför framtiden. Känner ju redan vid 22 års ålder av min rygg ganska rejält så känns som att det är dags att ta tag i det nu.

Mina problem:
Motion och pengar. Vill SÅ gärna skaffa gymkort men pengarna räcker inte till. Så får bli promenader.
Så med motivationen på topp och utmaningen som precis startat ska det nog gå riktigt bra.

Må bästa kvinna "vinna"..
Här är en länk till Sandras blogg; Sandra - Life as you know it.
_

Jag gick faktiskt ut idag, såklart började det regna när jag gick med med musiken i mina fina star wars lurar så knallade jag ändå på. Blev bara en 30 minuters runda, men vafan det är inte så bara eller hur?
Imorgon planerar jag att gå till och från jobb, vi ska ju iväg och passa barn nästan direkt efter jobb så lär inte hinna då.
Är mycket piggare känner jag, innan somnade jag alltid i soffan runt 16-17 tiden men inte idag!
Det är dags nu, att ändras.. Och jag är så taggad. Viktigaste deadlinen för mig är väl egentligen Siesta och beach 2011, jag vill bara känna mig fräsch.. Och tillfreds med min kropp!

Så nu är det bara att peppa och heja, både på mig och Sandra. För vi båda ska lyckas.
Vi ska också dela lite recept och tips till varandra, så kan vara en bra idé att kolla på bådas bloggar om ni vill ha tips.

Nu blir det en natta cigg sen bingen, även fast jag för en gångs skull inte är dödstrött vid denna tiden!





PUSS!

Inga kommentarer: