torsdag 10 februari 2011

Challenge summer 2011

Här jobbar man och står i.
Och igår var det kiropraktorn, det knakade bra men klart som fan man fortfarande har ont.
Återbesök på tisdag, får se vad han säger då.
Sen låg jag med migrän och magont typ resten av kvällen vilket var mindre kul!
Jag som tänkte lägga upp värsta receptet på nyttiga och goda kex som jag knåpade ihop.
Får bli idag.

Men nu till årets utmaning.
Såg att min käre vän Sandra skrivit något om att "Åh tänk om man såg ut sådär igen".. så känner jag med.
Men återkommande; vart fan är motivationen?
Så jag föreslog för Sandra att vi borde utmana varandra.
Lär dröja tills slutet av juli tills jag kommer till Norrland och kan träffa Sandra personligen men vad gör det? En utmaning över internet är väl inte helt fel?
Men vi är inte helt klara med detaljerna så när utmaningen väl startat ska jag skriva mer om vad det innebär att vara med o.s.v.. Om någon är intresserad av att vara med be our guests!

Men ja, för att komma igång med motionerandet (för kosten har jag inga problem med) så.. Vad bör jag göra, har några olika förslag här så ni kan komma med era åsikter.

Alternativ;
1. gå till och från jobb varje morgon. Tar ca 25 minuter en väg! Är det tillräckligt?
2. Påväg hem från jobb cykla in om Pildammsparken och gå en 30 min promenad, sedan cykla hem.
3. Snöra på mig skorna och ställa klockan tidigare och gå ut och gå innan jobb.
4. Ta det när jag kommer hem efter jobb eller senare på kvällen.

Problemet är bara med alternativ 4 att.. när jag väl kommer hem och sätter mig ner så slöar jag till. Skjuter upp det och framför allt blir så HIMLA trött..
Vi får även räkna in att när jag är på jobb så går man kortare sträckor, går i trappor och cyklar.. Det måste ju ge något även fast det är rätt korta avstånd.

Jag återkommer senare med kexen för de var riktigt goda och enkla.. men dyrt att göra. Fast ändå inte, om man räknar hur mycket man lägger ut på att köpa färdiga grejer så blir det inte så dyrt i längden.

Ha en bra eftermiddag, nu ska jag göra lite rörelser jag fick från kiropraktorn för damn vad det gör ont i nacken.

PUSS!

Inga kommentarer: