torsdag 17 mars 2011

Muskler är bra att ha, snatteri och lite till.

Trevlig dag, fast med igenmurade ögon när jag vaknade. God damn vad sliten man kan känna sig.
Hade en relativt lätt dag på jobb och efter det stack jag och Janina direkt och tränade.
Fick ut varsin tagg så nu är det bara att gå dit när man känner för det, känns bra.
Har tänkt att träna tisdagar och torsdagar, känns rätt lagom.

Så vart att jag tränade en timme. Känns rätt tradigt när andra bara flamsar runt på gymmet, eller snackar precis som om de kan allt om muskler, träning.. Man kan faktisk ta reda på innan man går till gymmet vad man vill uppnå med sin träning, vad man ska träna, vilka övningar.
Ja jag vill i alla fall komma förberedd till gymmet annars går jag bara runt och ser förvirrad ut.

Tränade i alla fall ben idag. Har bestämt att inte köra lika hårt som jag gjorde förra gången jag började gymma, utan bara tar det jag känner för, 40 minuter gym är rätt lagom.
Körde min hat träning ever - utfall, det är jobbigt och därför blir det tråkigt.
Dessvärre är det ju typ den effektivaste övningen på framsida lår.
Kände mig oerhört nöjd efter att ha gått igenom alla olika delar, lär ha en fruktansvärt saftig träningsvärk i helgen.
Som avslut vart det 15 minuter på crosstrainern, hade tänkt köra 20 min men mina ben var som spagetti.
Men vem kan klandra mig, inte jag i alla fall!

På vägen hem svängde jag inom Coop, samtidigt in som mig kom en man, i orange regnjacka och byxor, på en moped.
Tänkte inte så mycket på det, men sen inne i butiken ser jag hur han stoppar på sig en massa varor. Dum som jag är gick jag inte direkt till kassan och sa till, utan plockade mina varor och sa sen till.
Butiks chefen kom men då hade den orange mannen redan hunnit gå.
Sedan gick jag, såhär i efterhand borde jag kanske ha stannat kvar om de ville ha mer vittnesuppgifter men ja.
Sen börjar jag cykla hemåt, något kvarter bort stannar jag vid ett rödljus och hör en moped bakom mig, kollar bakåt och ser ett par svarta addidas och orangea ben. Det enda som rörde sig i mitt huvud var "Han har följt efter mig".
Han kör dock om mig, på insidan och sedan försvinner han, trodde jag. Jag svänger in på Disponentgatan (där jag bor) och ser en moped parkerad, HANS moped, och han kommer gående ut genom lägenhetsporten. Jag cyklar som en idiot hela vägen hem och bara ser framför mig att han förföljer mig och skjuter mig i ryggen. Vilket han inte gör men..
Ja, vilka fantasier man kan få för sig alltså.

Imorgon är det i alla fall fredag, ska träffa Izza och kanske dricka vin.
Lugn fredag men hoppas innerligt att det händer nåt kul på lördag.
Vad ska ni göra i helgen?

PUSS!

Inga kommentarer: