fredag 22 juli 2011

En vän i norr.

Ännu en tjej med krossat hjärta. Är jag det? Som suger på tummen av självömkelse och hatar alla i min närvaro. Som uttrycker sin ångest över att ständigt hota med att ta livet av sig?
Ja till en början. Men all början har ett slut. Min början kommer bli en början på något nytt och fantastiskt.
Skolstart 29:e augusti, vilket jävla lyft. Något att verkligen se fram emot. Utan det hade jag nog varit bra mycket längre ner i skiten.
I slutändan kommer det vara jag som lyckats, blivit något. Jag har så mycket mer än vad du har.
Jag är stolt, vågar berätta och visa vad jag står för. Att jag satte ner foten.
Vissa däremot gömmer sig bakom gröna flaskor med färgglada etiketter, skratt, lögnet och ciggaretter.

Idag ska jag träffa Linda. Världens bästa Linda.
Jag vill berätta lite om henne, mest för att jag själv ska få förståelse för hur mycket hon egentligen betyder.
Ni vet vissa vänner, nästintill alla har en sådan vän.. Som man inte träffar så ofta (sist var i julas, ½ år sedan)
Men när man väl ses så är det precis som att man träffats nästintill varenda dag.
En sådan vän är Linda. Och jag har alltid varit lite emot hela den här "Vi är bästisar så därför håller vi händerna på stan, kramas och skickar LOVE YOU BITCH i varenda sms"..
Sådan är Linda också. Ibland när man skaffat nya kompisar så har det nästan känts som ett krav att man måste skriva sådant till sina närmaste vänner, och skriver den ena så måste den andra svara likadant.
Jag och Linda bekräftar varandra på ett annat sätt. En bild som hamnar på bdb som bara uttrycker "jag älskar dig" fast det inte behöver stå ett endaste sådant ord nedanför bilden.
Om det är någon av oss två som är den där "I LOVE YOU BITCH" så är det nog lite jag, men det är nog bara för att jag är fruktansvärt generös på fyllan.
Och visst finns det sms i inboxen som antyder att vi visst kan skriva ord som älskar dig även i en kompis relation, men då har båda varit på lyset, men båda vet att vi menar det lik förbannat lika mycket.
Så.. Linda! Nu återförenas vi i en stor Norrländsk kram i några dagar och omgångar. För att sedan skiljas och kanske träffas om ett halvår.

För att summera detta dreggliga och sliskiga inlägg, jag har mina vänner att tacka för mycket.

Inga kommentarer: