måndag 21 november 2011

Nyorientering.

ATJOOO.
Jovisst, förkyld har man gått och blivit till på kuppen.

Och idag var dagen D.
Dagen D började ju inte så jävla lysande.
Igår kväll kollade jag tåg i godan ro, ställde klockan och kände mig helnöjd.
I morse vaknade jag utvilad och kunde i lugn och ro äta frukost, fixa håret och så vidare.
Tog bussen ner till centralen och ställde mig lugnt och väntade på tåget - tåget jag jag planerat att jag skulle ta så att jag var framme ca 50 min innan tentan började.
De ropar ut några tåg och jag kollar klockan - 0848.. Vänta lite här nu? 0848 VAFAN TENTAN BÖRJAR OM 10 MIN - och där stog jag på Malmö C och inser att jag tagit fel på en hel jävla timme.
Blev en kvart försenad - tågen körde på som de skulle tack och fucking jävla lov.
Tentan var svår - riktigt jävla svår. Var en del jag inte pluggat på, eller snarare fel prioriterade vissa saker som gjorde att jag var helt lost på vissa frågor.
Tror i alla fall att jag får godkänt ändå, kändes som att jag svarade bra på de frågor jag svarade på så att säga.
Grupp tentan var extremt roligt faktiskt, tack och lov hamnade jag i en riktigt bra grupp.
Det vart jävligt stressigt där på slutet och 3 timmar bara rinner iväg.
NU är det bara att vänta och se.

___
Imorgon ska jag äntligen till läkaren. MÅSTE verkligen checka min mage, den beter sig inte normalt för 5 öre god damnit.
Har i alla fall lagt om min kost. Nu blir det endast en jävla massa grönsaker, viss frukt, ingen laktos (i alla fall ytterst lite), knappt någon gluten och bara vitt kött.
Kommer bli en utmaning.
Kapar ner på ciggen också för den delen. Allt kommer på samma gång.
Och jag som återigen sett fram emot innebandy, nu får vi helt enkelt se.
Spelar inte om jag är förkyld lixom.

____
Förövrigt ser jag ruskigt mycket fram emot julen.
Känner mig inte stressad, känner inte en massa krav utan bara glädje.
Har planerat att baka och pyssla med kära Anna.
Och även fast jag inte ens är säker på att jag får fira med mina föräldrar känner jag mig ändå ganska glad.
Får ju ta min reserv familj - eller snarare min riktiga familj men andra sidan släkten.

Mhhhmmm, nu ska jag bara slappa, för det är man fanimej värd efter en sådan helvetespluggperiod.

Pusshaj.

Inga kommentarer: