måndag 12 december 2011

Fördjupningsarbetet fortskrider.

För katten, varför skulle jag börja så jävla sent med mitt arbete?
Nu sitter jag här med stressen rinnande genom kroppen istället för att bara kunna relaxa och hitta azum material.
Jag skriver då.. (tror jag) om tonårstjejer som har beteendeproblem --> blivit uppförandestörningar och sedan blivit intagna under LVU och därmed hamnat på SiS institution.
Det är ju as svårt att få fram sådan information, för kan tillägga jag skriver inte om diagnosen, jag skriver inte om vad SiS är, jag skriver inte om tonårstjejer NEJ jag skriver om hur omvårdnaden ska bedrivas och hur man planerar omvårdnaden FÖR dessa tonårstjejer på ett SiS hem.
Så som ni kan förstå är det inte lättastaste att få fram information som har med omvårdnad att göra. Omvårdnad är så jävla individuellt - dock finns det ju riktlinjer.
Usch, detta är det jobbigaste jag varit med om. T.o.m jobbigare än helvetes tentan vi gjorde.

Nu inväntar jag och hoppas på att min lärare ringer mig - har kört fast lite grann. Under tiden poppar jag Hocico, börjar bli pepp inför lördag. Var ett tag sedan man fick se tuff ut och dansa stenhårt. Yepyep. Plus att på lördag kan jag (förhoppningsvis) pusta ut över att fördjupningsarbetet är klart och att jag (förhoppningsvis) är nöjd.
Hoppas även på att min lilla kycklingbit tinar snart, föga troligt dock då jag precis tog ut den ur frysen MEN!

Nu ska jag snart in i undersökningarnas värld och hoppas på att jag blir en underbar behandlare av dessa underbara tonåringar som hamnat snett.

Inga kommentarer: