söndag 11 december 2011

All I want for christmas and new years list! 2011-->2012

Wish list;

Julen närmar sig och jag önskar ingenting eller allting.
Nu när jag ska flytta är det ju en massa saker som bör tillkomma i hushållet.
- Sängram
- Mattor
- Gardiner
- Tavlor
- Skoställ och klädhängare
- Fler blomster
- Ny soffa
- Nytt soffbord
- Ny tv
- Ny tvbänk (alternativt plattv så att man kan sätta upp den på väggen)

Det är nog det jag kan komma på.
Åh, ny större lägenhet, tänk vad mycket kläder jag kan få plats med, och alla skor kan få komma fram i dagsljuset istället för att gömma sig inne i garderoben, så himla fint.
Jag ser allt med positivt ljus.

Mest förändring vill jag se hända under hela år 2012, jag trodde i början på 2011 att "Detta kommer fanimej bli det bästa året någonsin".. jag kan bara säga hur fel jag haft.

Saker som inträffade 2011:
- Jag blev sambo och inte längre sambo
- Fick kontakt med en massa olika instanser jag aldrig trott att jag skulle komma i kontakt med, därigenom träffat en massa fantastiska människor som människor aldrig ska behöva träffa egentligen.
- Har lärt mig en jääävla massa om mig själv, och hur ensam man egentligen står när det egentligen är samhället som ska ställa upp.
- Jag blev av med en jävla massa pengar, pengar som aldrig kommer åter.
- Jag började skolan
- Insåg vilka som verkligen är mina riktiga vänner - mina bekanta - och mina o-vänner. Dvs vilka man överhuvudtaget inte ska lägga någon som helst energi på.
- Hur bra jag klarar mig själv, men hur dåligt jag egentligen mår av att vara själv. Jag är verkligen en förhållande typ.
- Insåg hur mycket min familj betyder, och hur mycket den verkligen finns där för mig no matter what.

Sammanfattning:
Ett bra, och dåligt år, beroende på hur man ser det. Jag har större delarna av året mått så jävla dåligt och jag hoppas att jag aldrig mer ser den delen av livet någonsin igen. Ett mörkt, elakt, svart fruktansvärt hål som har sugit så jävla mycket energi ifrån mig.
Jag fick aldrig chansen att säga till J att han borde brinna i helvetet eller dylikt, han fick däremot sagt att jag var ett psykisktsjukt missfoster - typ.
Ångrar att jag aldrig sa att han har en anti social personlighetsstörning och att han OMGÅENDE borde söka hjälp för det, för det är banne mig ingen störning man leker med i onödan.
Sammanfattning är också tack till alla godhjärtade människor där ute. Familj, vänner och andra stödpersoner.


Sååååååå 2012 - hur kan det bli bättre?
Jag ska uppnå detta:
- Gå ner i vikt, eller nej rättelse; bli nöjd med min livsstil. Dvs motion, utseende, vikt, kost och välmående. Det låter väl rimligt?
- Behålla de goda vännerna och fortsätta våga göra mig av med de som ändå bara sårar mig och HÅLLA fast vid det jag sagt och gjort.
- Bli en bättre människa. Dvs visa uppskattning för de saker eller de människor som betyder mycket för mig. Bli positiv och se saker från den ljusa sidan och försöka förmedla mina positiva känslor till de som har det svårt.
- Satsa på plugget och verkligen göra det bästa och vara den bästa!
- Försöka spara ihop pengar - börja jobba fler helger.
- Träffa en människa som behandlar mig väl. Behöver inte vara en människa i ett förhållande, kan även bara vara en ny bekanskap som jag har väldigt trevligt med och som får mig att må bra.
- Testa något nytt. Det ska nog varenda nyårslista innehålla, för testa något nytt och spännande tror jag att man gör alldeles för sällan. Man måste stimulera sitt intellekt, våga utmana sig själv och träffa nya människor. Kanske har jag redan lyckats med det innan jag ens börjat - nämligen kick boxing. Ska bli oerhört spännande och hälsofrämjande.

Det är väl allt jag kan komma på nu.
Men den listan ska i alla fall driva på mig och peppa mig. Istället för alla de där jävla listorna man skrivit år efter år som man ändå aldrig håller.
Varför?
Man kanske ställer för stora orimliga krav.
Det kanske är tråkiga grejer bara, typ.. Gå ner i vikt - den meningen är faktiskt inte så rolig och motiverande.
Om man slår ihop testa något nytt och hälsofrämjande så kan ju det innefatta en massa nya, roliga och spännande saker och effekten i sig blir : GÅ NER I VIKT + träffa nya människor, få strålande hy, skrattmuskler o.s.v o.s.v..
Äh, skriv en rolig lista, en inovativ lista så ska ni nog se att den blir mycket mycket lättare att hålla, kanske det t.o.m tillkommer saker bara för att man uppnåt saker så fort på listan.

Ha en fin söndag, snart ska jag ner till Nora kyrka och lyssna på mamma som sjunger i kör.
Så det så.



ameh, felvänd.


1 kommentar:

Unknown sa...

Vet du vad, det tror jag säkert att han är. Precis som han var då.
Men en sak som du troligtvis inte vet är vem jag är? Så varför ens kommentera?
Varför ens kommentera anonymt om du nu tyckte att din kommentar var så väldigt viktig att skicka till mig?!

Jag bara frågar mig det.