söndag 11 december 2011

CM ras.

Idag tog jag en frisk, rask promenad i vackra Norrland.
Inte så jävla friskt och roligt när man bara kommit en bit och öronen håller på att trilla av för att det blåser så jävla kallt.
Jag kämpar ändå på och knallar på.
Efter en varm dusch tänker jag, varför inte mäta mig, var trots allt ett litet tag.
Jag vill veta vart landet ligger så att säger - hur svinig mina helger har varit.
Så, gör en rebound, här är då jag tränade som hårdast - Den 5:e maj i år.


5/5-2011:


Byst: 94.5
Vad: v.40 h.41
Stuss: 114 cm
Hals: 33 cm
Överarm: v.32 h.32
Midja: 82 cm
Lår: v.61.5 h.62

Det här var då för bara några veckor sedan, men ett halvår utan träning och så vidare om man jämnför med i maj:
21/11-2011

Byst: 103 cm (med BH - tidigare utan så)
Vad: v. 40.5 h. 41.5
Stuss: 116.5 cm
Hals: 35.5 cm
Överarm: v. 32 h. 33 cm
Midja: 84 cm
Lår: v. 68.5 h: 71.5 cm

Och idag, den 11/12
Byst: 94 cm (utan bh)
Vad: v. 38 h. 39.5
Stuss: 110 cm
Hals: 34 cm
Överarm: v. 31 h. 32
Midja: 77.5 cm
Lår: v. 65.5 h. 67


Ja, så om man kollar så har jag alltså mindre mått nu på många av ställena än vad jag hade när jag tränade som hårdast.
Största skillnaden är väl låren, har större lår nu, kanske inte så konstigt.

5/5 v.s 11/12:
Byst: - 0.5
Vad: v. - 2 cm h. -1.5
Stuss: - 4 cm
Hals: + 1 cm
Överarm: v - 1 cm h. lika
Midja: - 4.5 cm
Lår: v. + 4 cm h. +5 cm

Nu pallar jag inte skriva upp skillnaden som var för typ 3 veckor sedan, men som ni förstår har jag rasat ganska många cm.
Och vad har jag gjort?
Ja, jag försöker gå mer, vardags motionen har jag försökt öka.
Äter knappt sötsaker - köper inte den där chokladkakan, den där kanelbullen, läsken o.s.v.
Klart jag unnar mig ibland, men det är fanimej inte ofta.
Dricker mycket vatten och rött te och tar kanel i yoghurten (ökar förbränning sägs det).
Blir mycket kokta grönsaker istället för pasta, potatis och ris. Försöker att handla det nyttigaste på hyllorna istället för det onyttigaste.
Kör mer med havre/soja produkter istället för mejeriprodukter.
Har precis slutat äta kött, gör undantag ibland annars blir det enbart fågel och fisk.

Lite småtips sådär som i alla fall verkar ha fungerat för mig, även fast jag inte trott jag gått ner, snarare tvärtom, gått upp.

Ha en bra söndag, själv ska jag till kyrkan och lyssna på mor som ska sjunga med kören.





Inga kommentarer: