måndag 5 december 2011

Uprising

Livlig helg i Umeå - check.
Himla fint att komma upp och träffa mina kära vänner, dock måste jag säga att jag tappat mitt lyriska sinne över att "kanske flytta till Umeå".. Linda har nog rätt, jag hade inte trivts där.
Nej, jag har mitt eget liv, i min egna stad. Nej jag trivs inte heller i Malmö alltid, men vem trivs alltid i en stad?
Kanske blir det bättre nu när de allra tuffaste veckorna, dagarna, månaderna är över?
Nej, jag hade nog inte kunnat bo i Umeå för alltid.
Dock är jag himla glad över att ha möjligheten att kunna åka dit när helst jag vill, det är det stället där jag känner mig allra mest omtyckt och efterlängtad, näst efter hemmet i Gräta då.
Och nej, ibland svallar känslorna över, ibland kanske man visar känslor som inte är förknippade med fest och roligt roligt roligt, men HEY det är det vänner finns till för, att man kan visa hela känslospektrumet.

Läst även på kära Luvit idag att vi har distanskurs på Avvikandets Sociologi, det innebär att jag inte behöver vara i skolan förens 10/1 - så troligtvis kommer julen och nyår firas i Norrland.
Det känns bra, är inte riktigt redo att släppa taget om julen med föräldrarna än. Och kanske är det sista gången som man firar den hos Biggan i Övik.

Ja, imorgon är det bara att hugga in ordentligt i arbetet, det ska trots allt vara inlämnat klart.
Känns som jag snöat in mig och att jag inte fattar någonting, fast bara att kämpa vidare.
Bibliotek, handla mat, kanske pierca mig, handla skrivare ååh.
Ja, det innebär morgondagen i stora drag.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer: