tisdag 10 april 2012

Cravings.

Idag var det skolstart!
Inget fel med det förutom att jag & Anna är the bad girls i klassen nu på grund av att vi protesterade mot att några ur klassen tar med sig barn.
Å andra sidan tyckte jag att våra lärare la över lite väl mycket ansvar på vad vi sa, ungefär som "Nu har de två sagt sitt då är det bestämt, nästa punkt".. Så det känns inte speciellt rättvist eller roligt att vi fick ta den smällen.
Får snacka med dem imorgon angående det, orkar inte med dramaqueens och skitsnack.
En sak kan jag säga - ålder spelar aldrig någon roll kom ihåg det, folk kommer alltid vara likadana.
Har hört så många yttra sig om både det ena och det andra men när det väl kommer upp möjligheten att säga vad man tycker till de berörda är det FAN ingen som vågar stå för sin åsikt.
Jag kan ta den smällen, går utbildningen för min egen och ingen annans skull.

Har bara gått runt och varit sjukt hungrig och haft cravings idag, kollade min kalender och tänkte "Aha, om en vecka är det TIME"
Har aldrig känt sådant under min 10 år långa erfarenhet av lingonveckan, men NU har jag börjat känna mig både lättirriterad, lite mer ledsen, hungrig och låg både innan och under perioden.
Konstigt det där, men bra att känna till så man vet varför.
Så hur som, käkade upp min påskhare jag fått av Marie-Louise och nu är begäret stillat.
Känns så jävla onödigt att proppa i sig en massa sådant, men vafan det handlar om 1-2 dagar när man verkligen känner suget så.. "Unnar" mig själv det. Har även unnat mig att göra ingenting efter skolan, och med ingenting menas, inte ta hand om diskhögen. Bara laga mat & göra skolarbete.



Lite andra cravings kommer här:


Brukar tycka att Cubus grejer ser ganska så "billiga" ut oftast (och jag vet ju inte hur de ser ut i verkligheten) men hade kunnat tänka mig lite av grejerna helt klart!
BRA PRIS MED!


Nu ska jag drömma vidare, piffa till skolarbetet och bara c-h-i-l-l-a!


1 kommentar:

Anonym sa...

vart finns den svarta bodyn ??? :O hittar den varken på cubus hemsida eller butik

maila mig snällaaa! :)
hannahlundberg_kga@hotmail.com