tisdag 15 december 2009

Suffer.

idag var det rättegång och annat trevligt som stod på agendan.
Drog vid kvart över 10 från jobb för att vara stödperson åt min kärevän.
Kändes ganska spännande men samtidigt ganska jobbigt eftersom jag känner båda två, alltså den "åtalade" och målsägande.
Var i alla fall en ganska bra rättegång, båda parter var ärliga.. Den ena advokaten var dock ganska knepig och påpekade på ganska knasiga grejer men jag hoppas att domaren inte lyssnar riktigt på det.
Hela fallet känns som en princip fråga och att rätt ska vara rätt så egentligen hoppas nog ingen på speciellt hårt straff utan som sagt, mer en princip fråga.
Får se vad domen blir om en vecka och jag hoppas att vad det nu än blir leder till något gott för båda parter.
Kändes bra att vara där i alla fall, även fast det var jobbigt att se två föredetta vänner, numera ovänner gråta och.. ja helt enkelt befinna sig i en sån känsloladdad situation.
Plus att min mage kurrade JÄTTE högt 100 ggr typ och det var alla gånger knäpptyst i lokalen och endast vittnena som pratade.. Roade mig och Linus på åhörar bänken i alla fall. hihih!

tänkte egentligen träna idag men känner att, nä fanimej. Jag ska hem och ta det lugnt. Städa lägenheten, laga mat och sen chilla tv exakt heeela kvällen. Ett tag sedan man gjorde det.
Måste åka och handla med André inom snar framtid. Har iiingenting hemma att äta.. Känns ganska kasst.

Väntar på att få gå hem snart.. är så trött och slut i huvudet, tar på krafterna att höra samma berättelse 5 ggr från olika håll..

15.26

Inga kommentarer: