onsdag 16 december 2009

Förfriskande och lätt pärlande.

Idag är det onsdag och jag har gjort något produktivt. Produktivitet följs av oproduktivitet i form av internet.
Ute snöar det eller där ljög jag. För ca 5 min snöade det stora vita flingor. Nu är de så små och irriterande, sådana flingor som förstör håret och gör en sur och grinig.

Snart är i alla fall alla julklapparna avklarade och jag har 3000 på kontot vilket gör att jag har 1000 kr mer än vad jag trodde att jag skulle ha.
Är ganska stolt att jag klarar av vuxenlivet.. eller ja klarar av det i alla fall hyffsat. Har dock ingen mat hemma, André har inte kunnat köra och jag är för lat för att orka baxa alla kassar på en buss. Blir nog bud på att göra det snart. kan inte leva på morötter och falukorv. Idag hade jag dock tänkt göra en wok på kyckling (SOM JAG MOTHERFUCKING GLÖMDE TA FRAM UR FRYSEN, FAAN).. och grönsaker. Får tips av allvetande Gerd här bakom så ska nog ordna sig.

Nu saknar jag mamma & pappa riktigt mycket. Alla julbestyr..t.ex vart man ska sno årets gran, pynta med julpyntet vi alltid haft, kanske baka lite lussekatter. Allt sådant känns så tråkigt när man bor själv. har inte ens kopplat in sladden till julstjärnan utan den hänger i den andra lampan. Ljusstakarna står lite sådär på sniskan och inger inget mys alls. Har inte bakat eller gjort nåt julgodis. Jag hatar att vara piffig, låter saker bara vara.. Hade önskat att jag vore en riktig fixare som tar tag i saker, gör julgodis och bjuder hem vänner på glögg.
Men sådant tar på krafterna, är tråkigt att göra själv som sagt och bara känns meningslöst. Får nog i mig min beskärda del av julgodis i år ändå.

Nu ska jag försöka rita lite ritningar och känna mig mer produktiva. Till lunch blir det smörstekta morötter och 3 skivor falukorv. Oerhört mättande.. sen julhandling till Pippi.

10:36

Inga kommentarer: