onsdag 3 februari 2010

En jävligt händelserikdag.

Alltså min halsont berodde på en sak, och en sak endast; tandvärk.
Igår när jag som vanligt skulle borsta mina tänder sådär runt 7 snåret, vad upptäcker jag? Jo att mina käkar är oerhört svåra att öppna. Smärtan har spridit sig ner i svalget och även till nedre delen av käken.
Efter en smärre rådgivning från Anki här på jobb så ringde jag tandläkaren.
"Kan du vara här om 15 min på akuttid?"...
"Sure sa jag".. Rusade iväg, ner till garaget, gasade iväg..
Väl framme så fick jag ta en övertjusig bild på hela min käke i en något läskig maskin som pep och snurrade runt mitt huvud, plus att allt mitt skrot skulle bort ur käften, tog ett tag, DAMN THE PIERCINGS..
Hur som, sen pillade de lite och konstaterade att "Din visdomstand petar dig rätt in i kinden och ner i tandköttet på nederkäken, vi måste dra dem"..
"Dra den".. sa jag med darr på rösten ... och DÄR kom tårarna. Hysteriskt barngråt precis som när jag skulle borra. Tur att tandläkaren och sköterskan var de snällaste i hela världen som strök mig på kinden (okej kändes liiite skumt), och torkade mina tårar. Var spänd som en stålfjäder och när jag väl var dubbelt bedövad och de började reka på tanden så grät jag nåt kopiöst. Inte för att det gjorde ont, för det gjorde det inte, kände verkligen ingenting.. Utan bara för.. skräckens skull!
Någon gång för länge sedan gick jag i Skog hos tandläkaren. Hon var en jävla ragata eller i alla fall inte förstående att man som barn tycker att tandläkaren är läskig. Efter det har jag alltid varit jävligt rädd för tandläkare, fick ju till och med lustgas och grejer när jag skulle dra mina 4 eller 6 tänder sen..
Så det sitter kvar, så får faktiskt säga att jag är lite småstolt att jag klarade detta utan lustgas och utan pappa vid min sida.

Sen när man väl kommer till jobb tycker alla såklart super synd om en men jag visar stolt upp min tand! Känns skönt att ha den ute, förhoppningsvis slipper jag dra någonsin mer igen. Ehehe.
Dags för nästa äventyr nämligen -ARBETSINTERVJU..-
Gasar för glatta livet och kommer ner.. "Klart du fått jobbet, vi skulle bara checka läget".. hell yeah!
Så börjar troligtvis i april vilket blir perfekt för slutar 30:e mars här på gatukontoret så kommer passa perfekt att börja på en gång.
Mamma sa att "Nu när du jobbat så länge så bestämmer vi att i december eller när du nu slutar jobba så åker vi utomlands du och jag"... AWESOME. det lär jag behöva för då har jag jobbat ett år utan riktig ledighet troligtvis!

Förövrigt är här övermycket snö här i Skåne och skåningarna har som vanligt panik!
skärpning säger jag bara.
Idag ska jag äntligen äntligen få träna, ska bli så jäkla skönt att få svettas lite.

08:12

1 kommentar:

Sandie sa...

vad duktig du är. jag skulle oxå gråta av smärre panik. jag hatar tandläkaren. fy fan.

vart ska ni åka då tror du? utomlands alltså?