fredag 5 februari 2010

pump it up.

Igår vart det hårt pass med Elin på Träningsvärket. De jävlarna hade höjt till 95:- för att träna en gång + att de inte tar kortköp under 100, så vart en sportdryck på det. 120:- catching!
Hur som.. körde som sagt ben, vader & mage. Har lärt mig bra magövningar nu där ländryggen inte tar allt för mycket stryk. Lärde mig även utfall (min värsta övning) som är lite, dock lite roligare än de vanliga utfallen. Inte lika ansträngande som när man bara står still på stället.
Körde även benpress för första gången, har alltid velat testa det. Började på nätta 30 kg, hade verkligen ingen aning om hur mycket man klarar så började på 30. Sen ökade Elin till 50 kg, klarade även detta med hyffsad bravur och med Elins hjälp. Sen la hon på antingen 60 eller 70 kg och gav mig fan på att klara 5 st. Klarade 1, sen tog krafterna bara slut, en massiv skrattattack sen krånglade jag mig ur maskinen.
I alla fall, rolig övning synd att det inte finns här nere (längtar som FAN tills jag kan träna på ett riktigt gym).

Har dock grymt ont i min högra underarm idag och hade rejäl tandvärk eller dylikt igår kväll. Nu är det bara krämpor, men riktigt grym träningsvärk i skuldrorna.
Så idag ska jag träna underarmar, axlar & rygg, kanske gå en halvtimma på rullebandet också, om jag hinner.

Om ni nu känner att motivationen tryter eller dylikt gå med en kompis på gym. Då får ni stöd av varandra, kan pusha, uppmuntra & lära av varandra. Man orkar alltid mer om man är två.

Ser verkligen fram emot den här helgen.. Påhälsning hela helgen av bästaste Mina, lite matlagning, slapp framför tv;n, förhoppningsvis tatuering imorgon, fika sen bowling och öl på kvällen med Mina & Frans. Sen förhoppningsvis att man drar till syrran på söndag med bror. Länge sedan man träffade sötnosarna Tilli & Pippi nu, de växer ju som ogräs båda två.

Btw om ni är intresserade av redig träning t.ex body fitness, träningstips m.m så kommer Elin snart börja blogga. Följ hennes väg fram till hennes första tävling inom Body Fitness på Lucia Pokalen.
http://fitnesselin.blogspot.com/Hon har blivit grym bulkig nu om man jämför med innan. Är mäkta stolt över henne och tycker hon har utvecklats något enormt. Önskar att jag också hade sån motivation och sådant driv, eller snarare ett sådant mål. Nu är inte tävling mitt mål så behöver inte satsa riktigt lika hårt men. You go girl.

Ha en underbar fredag och helg, för det ska jag ha.
Just nu är mitt liv det bästa liv man kan tänka sig.

08:23

1 kommentar:

Elin sa...

Tack för ett grymt benpass! Härligt gumman att jag kan inspirera dig. Det glädjer mig! Alltid lika kul och trevligt att träna och umgås med dig.. Massor med kramar. Rock on!