onsdag 30 mars 2011

Studie ångest.

Kan man ha en mer lugn kväll? Tror knappast det.
Har bara degat rundor och inte alls gjort något som jag planerat.

Blev i alla fall en runda till Vägledningscentrum för att fråga lite om utbildningar.
Är sjukt kluven vad jag vill.. Nu på senaste tid har jag varit rätt intresserad av att gå Omvårdnadsprogrammet på 50 veckor - men inriktning psykriatri. Menar undersköterska är ju alltid bra att bli.
Så med det i tankarna styrde jag stegen mot Vägledningscentrum.
Fick bra hjälp av henne men hon fick mig även att börja tänka efter vad jag egentligen vill jobba med när jag är klar.
Ja, jag vill jobba med unga som har det problem, psykiska problem. Det har jag ju redan klart för mig.
Så jag har även börjat kolla på Eslövs YH, eller den har jag ju kollat innan på också.
Där kan man i alla fall läsa;

Socialpsykriatri - psykosocialt rehabiliteringsarbete.
Herregud vad intressant om man läser kursplanen. Så mycket mer än bara USK. Tänkte jag ska maila dem och fråga vad man blir efter examen.
Det jag har lite så.. Problem med är att det är 2 år, heltid, i Eslöv och ja, man vill fanimej inte ta studielån.
Man är ju bekväm också.

Samtidigt om jag ska läsa till undersköterska så kan man validera upp vissa betyg. Det betyder att man kan gå en 8 veckor lång prövotid där man visar för undersköterskor vad man kan och därmed dra av tid från utbildningen på 50 veckor. Ungefär så.. Men då måste jag gå på a-kassa i 8 veckor, ja helst nu snart eller till sommaren om jag ska kunna börja till hösten..
ÅÅH, jag vill ju bara börja plugga, ska det vara så svårt?

Ska sova på saken.. Ska sova på saken med mitt ögonfransserum som jag skickat efter av en tjej på BDB. Vi får väl se hur mycket resultat det blir.





PUSS!

Inga kommentarer: