måndag 28 november 2011

Fördjupningsarbete; psykiatrisk omvårdnad.

Måndag.
Enormt trött dag. Känner mig oerhört stressad inför den här jäkla uppgiften vi ska ha.
:
Uppgift fördjupningsarbete; psykiatrisk omvårdnad.
Uppgiften innebär att skriva en mindre uppsats om omvårdnad/bemötande utifrån en speciell psykiatrisk diagnos.

Ja okej, så långt är jag med.
Och det är inte problematik om vart man ska hitta information, det är bara frågan om VAD man ska skriva om.
Har tänkt antisocial personlighetsstörning, jovisst men de bemöts aldrig akut, eller jo men väldigt sällan.
Däremot en sak som jag finner intressant är sambandet mellan uppförandestörningar vid barndom och sambandet med att man utvecklar antisocialt beteende i vuxen ålder.
Okej, där har vi ju nåt intressant men vad blir frågeställningen?
Vad ska syftet bli? Hur ska jag få ner det på papper?
Vad ska jag göra, säga, skriva om. Vilka stolpar ska jag ha imorgon då jag presenterar det inför klassen imorgon.
Jag bryter snart ihop, jag är för gammal för skola.

Idag läste vi om ätstörningar, skriver kanske om det lite senare, väldigt intressant fakta.
HAI.

Inga kommentarer: