tisdag 3 april 2012

IDUN vs. Bare Minerals.

Det finns ingen bonn i den fattige - brukar man säga.
Nä, för när man är som fattigast ja då tar allt det dyra slut.
Mitt ansiktsvatten är snart slurp tomt, så jag köpte nytt.
Mitt I.d Bare Minerals - nästintill HELT slut.
Och hur fan ska jag kunna visa mig ute utan smink i fejjan. Nä så allvarligt är det inte men jag vill gärna ha puder/foundation när man väl vill känna sig extra fin.
Är en massa annat smink och andra rengöringsprodukter som snart är slut också men jag prioriterar mat framför visst smink såå.
Hur som så tycker jag inte att I.d är sådär WOWFANTASTISKTBÄSTAJAGHAFT bra så blev jag introducerad för IDUN serien som de har på apoteket.
Så tänkte WHAT THE HECK kanske dags att testa nåt nytt (billigare) och förhoppningsvis bättre.

Så kör en liten jämnförelse mellan de olika märkena, så får jag kommentera sedan hur det verkligen känns när jag använt det ett tag.


IDUN:

Basprodukterna består till 100 % av högrenade mineraler. Det innebär att mineralerna är renade från bland annat nickel, krom och mikroorganismer. Basprodukterna innehåller varken talk, olja, silikon, parfym, bismuth eller konserveringsmedel så som parabener – ämnen som kan orsaka klåda, utslag och allergiska reaktioner. Produkterna är även oorganiska och vattenfria vilket förhindrar bakteriebildning.
Mineralerna i IDUN Minerals sortiment ger naturligt skydd mot skadlig UV-strålning som kan påskynda hudens åldrande samtidigt som de vårdar stressad hud och på så sätt bevaras varje kvinnas naturliga skönhet.


I.D Bare Minerals:

Produkterna från Bare Minerals vårdar, verkar anti-inflammatoriskt och innehåller varken konserveringämnen, talk, oljor, vax, parfym eller andra tillsatser. Produkterna passar därför väldigt bra för känslig hy, allergiker, de som lider av acne och annan problemhy.




 Känns lite same same, bara att IDUN har bättre pris.
 Jag är så jävla less på min kassa hy, särskilt jobbigt är det på ryggen.
Man känner sig så ful när man har finnar, blemor och annat precis överallt.
Ska ordna tid till hudläkare, men den starka medicinen man kan äta gör att man inte får vistas ute i solen, det hade väl gått om det handlat om en vecka men nu är det typ 2 månader eller dylikt. Så isåfall får det vänta tills efter sommaren känner jag.


Nu ska jag mysa & ta det lugnt, har ont överallt!






Inga kommentarer: