söndag 13 februari 2011

Magknip.

Någon som har laktosintolerans som kan beskriva hur det kändes från början när ni märkte att ni hade det?
I flera dagar nu har jag fått sånt himla magknip och allt som följer med det när jag ätit.. Men vad har jag ätit?
Igår vart det keso och creme fraiche, ja det är laktos i det. Men i fredags käkade jag pizza och sen igår morse var det ju vispgrädde, ost och en massa annat. Så.. Vad är det jag överreagerar mot?
Får se om det fortsätter, hatar när magen krånglar.

Annars så har jag och hjärtat precis klivit upp, somnade som vanligt ifrån filmen igår kväll, men såg i alla fall Melodifestivalen. Fast varför? Vad är det för skitlåtar som Sverige röstar fram egentligen? Babsan skulle ju gått vidare på en gång, men men.

Tar en kopp kaffe nu, sen blir det nog naturell yoghurt med lite frysta hallon, solrosfrön och lite linfrön för magens skull. Se om jag tar något av mandel och kokos kexen eller om jag kokar lite ägg.
Sen beger vi oss nog in till stan, letar fortfarande som en tok efter B5 vitaminer. Var inne på 2 apotek igår och frågade om de hade.. "Nej alltså B5 finns bara på recept och bla bla".. Men se där har hon fel. Vet precis hur burken ser ut så vet att den ska finnas utan recept!
B5 ska ju vara bra emot finnar, sök på internet och allt ni får fram om B5 är "Bli av med era finnar i ett kick.." och sånt. Så vill verkligen testa.
Kanske letar efter en plånbok också, att det ska vara så svårt.
Har redan innan detta såklart snörat på mig ut och gå skorna sen tar jag och hjärtat en promenad i Pildammarna. Som han förövrigt aldrig har sett.
Nytta och nöje på samma gång är vad jag föredrar.

Och sedan gittar vi hem till broder för lite matlagning och filmmys. MÅSTE hålla mig ifrån eventuella godsaker.
Får köpa lite frukt eller nåt jag får tugga på.
Gäller att ligga i nu, för Sandra kan bli livsfarlig där uppe i Norrland alltså!

Ha en bra söndag!



PUSS!

3 kommentarer:

Mina. sa...

Du ska äta b-12 plus en annan som jag inte kommer ihåg va den heter och finns i alla hälsokost butiker, men inte på apotek. Jag ska hitta mina gammla piller och se vad de heter. För de två kombinerat skulle vara bäst till hyn. Dock fick jag ingen effekt, men det brukar vara så om man går på p.piller samtidigt. plus att det är ca 5 piller om dagen om det ska vara lönt. Jag orkade hålla på några månader, men det är ju inga jätte billiga piller och man käkade lätt en burk i månaden.

/ MINA

Mina. sa...

menade ju självklart b5, såg nått med 12 i när jag skrev så råkade bli det.

Unknown sa...

jo. fanns nåt man kunde beställa på internet också?
Men köpte en b-vitamin burk. där i fanns en massa så.. kanske att det ger resultat.
annars ska jag kolla på hälsokost när denna är slut (om 150 dagar) haha!