måndag 30 januari 2012

Välkommen tillbaka till intranätet Yoshi!

Vips så var helgen slut..
Har jobbat två dagar och tjänat kosing. Sitter fint i slutet på februari, då blir det home shopping  med mor.
Behöver en del till lägenheten trots allt, är ju större boyta så vore konstigt annars.

Fick igång internet (Tack Com Hem och kul att ni svararde på blogginlägget), nu kan jag surfa i hela lägenheten serru! Det lustiga är dock att tn:n la av, eller la av och la av, kommer bara upp ett felmeddelande om att antennsladden inte är kopplad eller att det är dålig signal.
Teknikprylar strular alltid för mig tydligen..

Imorgon börjar praktiken föresten, eller LIA (lärande i arbete, skriver förklaringen endast en gång, alla ser rätt dumknullade ut när man säger LIA), hur som.. Det hade blivit nåt strul med kontakten med dem fick jag reda på, av LIA platsen så de vart ganska överraskade när jag ringde i onsdags. Allting löste sig dock så ska vara på plats på NIP avd 25 kl. 0800 imorgon. Ska bli spännande (hoppas jag) mina andra klasskompisar verkar inte ha haft allt för lajbans. Kanske blir att bara stå ut i 10 veckor, men troligtsvis lär man lära sig mega mycket.

Hade egentligen  lovat Anna att blogga ett argt inlägg angående fredagens missöden, men den människan är inte värd att blogga om ens, tar bara upp min dyrbara tid.
För den har blivit dyrbar, tiden alltså. Har varit fullt upptagen i 2 veckors tid och min lägenhet ser fortfarande ut som ett bombnedslag.

Fick i alla fall en massa gjort idag och satte nästan eld på balkongen till råga på allt.
Nu ska jag orka hasa mig ner till affären och köpa cigg, lär bli helt stissig om jag inte får de köpta tills imorgon, fjärilarna lär vakna till liv i magen kind of.

Just det, ska mäta mig också för första gången sen efter jag började träna.
Det är konstigt det där, ena dagen kändes det som jag gått ner massvis, har fått en del komplimanger angående det och så, men ja idag och igår kändes det snarare som jag gått upp i vikt..
Well, mäter mig och slänger upp ett inlägg med senaste måtten och dagens mått lite senare.

Chio / Yoshi.

Inga kommentarer: